Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

​​​​​​​​​​Kommunevåpen​​​​​ Følg oss på FacebookStikkord A-Å  | Turistinfo ​​​​ ​​ ​​​

AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider

Nyttig brukerundersøkelse for NAV i Stor-Elvdal

Av: Tore Sandberg | Publisert: 16.12.2013 12:23:58
Illustrasjon Nav logo på vegg
Brukerundersøkelsen for NAV i Stor-Elvdal gir nyttige tilbakemeldinger om service og tjenester ved kontoret. – Vi skal gå grundig igjennom undersøkelsen, som viser at vi leverer gode tjenester selv om vi nok har noen forbedringsområder, sier NAV-leder Stein Kjølhamar.   

 

​NAV i Stor-Elvdal fikk tilbakemelding fra 32 brukere i årets spørreundersøkelse, som ble gjennomført i oktober. – Selv om vi ikke fikk tilbakemelding fra så mange, så er dette likevel en nyttig og viktig undersøkelse for oss. Her får vi klare tilbakemeldinger på hva vi er gode på og hva vi kan bli bedre til, sier Kjølhamar.

Respekt og service

Undersøkelsen viser at nivået på brukernes oppfatning av å bli møtt med respekt er omtrent som i fjor. - Da fikk vi 5,0 på en skal fra 1 til 6, der 6 er best, mens vi fikk 4,8 i år, sier NAV-leder Kjølhamar. Når det gjelder spørsmål om service, fikk NAV Stor-Elvdal en score på 4,6 i år mot 5,0 i fjor.  

Fornøyd med organisering og ventetider

Publikum i Stor-Elvdal er stort sett fornøyd med NAV-kontoret når det gjelder måten de blir tatt i mot på, med en score på 4,9 – mot 4,8 i fjor. Han mener også de må være fornøyd med ventetid for å få kontakt med rett person ved kontoret. – Vi oppnådde en score på 5,1 på dette, og det er en liten framgang fra fjoråret, da vi fikk 5,0, sier Kjølhamar. Han viser også til at publikum gir god score, med 4,8 i år mot 4,9 i fjor, på hvor lette det er å orientere seg på NAV-kontoret.

Driver arbeidsrettet oppfølging

I undersøkelsen ble det også stilt spørsmål om NAVs veileder snakket om muligheter for arbeid, når de har samtaler med bruker. – Her svarte 80,2% positivt på dette spørsmålet. Det er en bra fremgang fra i fjor, da 73,3% svarte positivt på dette spørsmålet. Vi har imidlertid forbedringspotensialer når det gjelder spørsmål om bruker har inntrykk av at ansatte på NAV-kontoret har god kunnskap om arbeidsmarkedet og ledige stillinger. Her svarer 66,7% ja på dette spørsmålet, og det er nok litt lavt, mener Kjølhamar. Han understreker imidlertid at NAV nå jobber hardt med kompetansehevning om arbeidsmarkedet, slik at medarbeidere skal få god kunnskap om dette.

 

Sist oppdatert: 16.12.2013 12:43:51
 
Stor-Elvdal kommune - tlf 62 46 46 00 - postmottak@stor-elvdal.kommune.no - Postboks 85, 2481 Koppang
organisasjonsnummer 964 948 887 - kommunenummer 0430 - bankkontonummer 1850 07 20073
 
Ansvarlig redaktør: Rådmann - Nettredaktør: Tore Sandberg