Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

​​​​​​​​​​Kommunevåpen​​​​​ Følg oss på FacebookStikkord A-Å  | Turistinfo ​​​​ ​​ ​​​

AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider

A-ordningen for arbeidsgivere fra 1.1.2015

Publisert: 28.04.2014 13:53:23
Fra januar 2015 skal alle arbeidsgivere levere a-meldingen. Ordningen gjelder for alle arbeidsgivere og andre som utbetaler lønn, pensjon og ytelser.

Rapportering av lønns- og ansettelsesforhold til Skatteetaten, NAV og Statistisk sentralbyrå samles nå i a-meldingen.

A-meldingen vil fra 2015 erstatte lønns- og trekkoppgaven, årsoppgaven for arbeidsgiveravgift, terminoppgaven, oppgave til lønnsstatistikk og melding til Aa-registeret. NB: Oppgaver som gjelder 2014 skal leveres som før.

A-meldingen skal sendes elektronisk minst en gang i måneden med opplysninger om alle ansattes arbeidsforhold og utbetalinger. A-meldingen kan sendes via lønns- og personalsystem eller registreres direkte i Altinn.

Første frist for a-meldingen er 5. februar.

Arbeidsforhold og utbetalinger i januar skal rapporteres inn senest 5. februar.

 

Sist oppdatert: 07.01.2015 09:16:18