Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

​​​​​​​​​​Kommunevåpen​​​​​ Følg oss på FacebookStikkord A-Å  | Turistinfo ​​​​ ​​ ​​​

AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider
Nyheter
  • Siste

Dialogkonferanse matvarer storhusholdning

Av: Tore Sandberg | Publisert: 24.10.2018 14:08:23

Kommunene i innkjøpssamarbeidet i Sør- og Nord-Østerdal inviterer lokale leverandører til dialogkonferanse vedrørende ny rammeavtale på matvarer storhusholdning på Tynset 7. november.

Sted: Tynset rådhus, kommunestyresalen

Tid: Onsdag 7. november 2018 kl. 10.00 – 13.00

Innledning

Kommunene i Sør- og Nord-Østerdal, heretter kalt «Innkjøpssamarbeidet», består av kommunene Engerdal, Stor-Elvdal, Trysil, Åmot, Alvdal, Folldal, Os, Rendalen, Tolga, Tynset og Røros.

Innkjøpssamarbeidet ønsker dialog med de lokale leverandørene i regionen i forhold til å se på muligheter og utfordringer knyttet til levering av lokale råvarer til det offentlige.

 

Felles dialogmøte

Innkjøpssamarbeidet ønsker å utfordre lokale leverandører i forhold til å få klarhet i følgende:

-hvordan er oppbyggingen av produsent- og leverandørmarkedet

-hvordan fungerer et evt. distribusjonsnett

-er det interesse hos lokale leverandører for å levere til det offentlige

 

Formålet med denne dialogkonferansen er å få klarhet i om det er ønskelig for lokale produsenter/leverandører å delta i anbudskonkurranser, og dermed ha mulighet til å levere sine produkter til kommunene.

I så tilfelle hvordan løses dette i forhold til bl.a. distribusjon.

 

Vi ser at det kan være hensiktsmessig for oppdragsgiver å bli presentert for produktene de ulike leverandører/produsenter tilbyr, dette i forhold til pakningsstørrelser/volum, produktets innhold, mengde etc.

Leverandører/produsenter gis derfor mulighet til å medbringe sine produkter til visning for oppdragsgiver.


Dette vil kunne gi oppdragsgiver en tanke om hva som finnes på markedet, og i tillegg utfordre oppdragsgiver til å tenke alternativt og mer effektivt i forhold til fremtidige innkjøp.

Kan leverandøren/produsenten si noe om hvordan kommunene kan redusere matsvinn, mengde emballasje o.l. i forhold til ovennevnte?

 

Ideer som kommer frem i denne prosessen vil kunne bli brukt i utarbeidelse av konkurransegrunnlaget, som benyttes i en kommende anskaffelse.

Anskaffelsen vil bli gjennomført som en etterfølgende prosess i henhold til lov om offentlige anskaffelser. Valg av gjennomføringsmodell for konkurransen vil bli besluttet i etterkant av dialogen.

 

Det presiseres at innspill gitt i dialogprosessen er unntatt offentlighet, og vil bli behandlet konfidensielt.

 

Påmelding innen tirsdag den 30. oktober kl. 15.00:

- pr e-post: gjertrud.eggen@abakus.as

- pr tlf. til Abakus: 948 79 858

Sist oppdatert: 09.11.2018 00:52:20
 
Stor-Elvdal kommune - tlf 62 46 46 00 - postmottak@stor-elvdal.kommune.no - Postboks 85, 2481 Koppang
organisasjonsnummer 964 948 887 - kommunenummer 0430 - bankkontonummer 1850 07 20073
 
Ansvarlig redaktør: Rådmann - Nettredaktør: Tore Sandberg