Hopp til hovedinnhold Hopp til søkeboks Hopp over båndkommandoer Logg på

​​​​​​​​​​Kommunevåpen​​​​​ Følg oss på FacebookStikkord A-Å  | Turistinfo ​​​​ ​​ ​​​

AAANormalvisningKontrastvisning Nettstedkart
Norske sider
Engelske sider
Nyheter
  • Siste

Informasjon om utsending av eiendomsskatt og kommunale avgifter

Av: Tore Sandberg | Publisert: 12.10.2017 11:39:54

​Det er en del spørsmål rundt utsendte fakturaer for eiendomsskatt. Her får du informasjon om når og hvordan kommunen krever inn eiendomsskatt og kommunale avgifter.

​Kommunestyret vedtok i desember 2016 videreføring av eiendomsskatt for 2017 med 3,5 promille og at kravet skulle deles på tre terminer og ikke sendes ut med andre kommunale avgifter som renovasjon, vann og avløp/septik.

 

Eiendomsskatt:

Skatteseddelen blir sendt ut i februar, denne sier noe om grunnlaget og beregningen av eiendomsskatt. Fakturaene (kravet) blir så delt i 3 terminer og sendes ut i april, september og oktober måned.

 

Kommunale Avgifter:

Kommunale avgifter som vann, avløp/septik og renovasjon er igjennom flere år krevd inn over 4 terminer og disse utgiftene faktureres derfor i februar, mai, august og november.

Stor-Elvdal kommune prøver på denne måten å legge til rette for innbyggerne ved å  fordele disse fakturaene/kravene på forskjellige måneder i gjennom året.

Sist oppdatert: 12.10.2017 14:31:27
 
Stor-Elvdal kommune - tlf 62 46 46 00 - postmottak@stor-elvdal.kommune.no - Postboks 85, 2481 Koppang
organisasjonsnummer 964 948 887 - kommunenummer 0430 - bankkontonummer 1850 07 20073
 
Ansvarlig redaktør: Rådmann - Nettredaktør: Tore Sandberg