Fylkesvei 219 er stengt som følge av at vannet har gravd over vegen i Sollitangen og flere jordskred

Stor-Elvdal kommune har fått melding om at fylkesvei 219 som går fra Atna til Enden er stengt på grunn av at vannet har gravd over vegen ved Sollitangen og det er meldt om flere jordskred. Vi har fått beskjed om at det vil ta tid å utbedre skadene. Kriseledelsen i Stor-Elvdal har i møte 8.august besluttet å holde Sollia barnehage stengt i morgen og trolig ut uken med bakgrunn i usikkerhet knyttet til framkommelighet og vegforbindelse.

Vi anbefaler innbyggere å følge med på Statens vegvesen sine sider angående trafikkmeldinger, samt følge med i media for øvrig. Kommunen følger situasjonen nøye.

Kommunen oppfordrer innbyggere til å holde seg unna bratte skråninger, samt bekker og elver. Det kan fortsatt komme store nedbørsmengder som kan gi nye ras og oversvømmelser. Statsforvalteren og Politiet anbefaler at innbyggere holder seg i ro de nærmeste dagene.