Oppdatering om ekstremværet Hans - 10.08.23 17:00

Vannføringen i Glomma er svakt synkende ved målestasjonen på Stai. Målestasjonene i Nord-Østerdal viser og synkende vannføring.

Personer i utsatte områder bes om å ta forholdsregler. Se varsom.no for oppdaterte naturfarevarsler. Kommunen samarbeider tett med Statsforvalteren og politiet. Kommunen følger situasjonen nøye og kommunens sentralbord (62 46 46 00) er oppe frem til 14:00 fredag med vanlige åpningstider fra mandag.

Stengte veier:

Entreprenører jobber for å åpne vegene. Vi oppfordrer fortsatt folk til å holde seg i ro og unngå unødvendige reiser. Se varsom.no for oppdaterte naturfarevarsler.

Evakuering:

• Hybelhus ved Høgskolen i Innlandet er evakuert. Studentene ble innkvartert på Trudvang på Rena. Studentskipnaden i Innlandet har ivaretatt studentene. Studentene vil være tilbake på campus Evenstad i løpet av ettermiddagen 10.08.23.

Kontakt:

• Kommunens sentralbord: 62 46 46 00 (døgnbemannet frem til fredag 11.8. kl. 14.00)