Helsehus/Omsorgsboliger

I kommunestyret 21. juni ble det vedtatt nytt helsehus/omsorgsbolig på Koppang. Dette har vært en pågående sak over flere år. Nå er det vedtatt og Skanska Husfabrikker er entreprenøren som skal gjennomføre byggeprosjektet.

Prosjektet består av 18 nye omsorgsboliger, nytt helsehus som innebærer samlokasjon av hele helsetjenesten, nytt oppgradert dagsenter og oppgraderinger av tekniske installasjoner mm. i dagens sykehjem (Moratunet).   Byggeprosjektet, som vil bli en blanding av nybygg og oppgradering av eksisterende bygningsmasse, er planlagt ferdig i medio april 2025.

Prosjektet har en totalramme på kr. 201 mill. (ink. mva), hvorav kr. 51 mill er tilskudd fra Husbankmidler, som gir et finansieringsbehov for kommunen på ca. kr. 118 mill.

Les mer om prosjektet her.