Mer om kommunens økonomi

Utdrag av informasjon fra konstituert kommunedirektøren i kommunestyremøte 31.05.2023

Arbeid på jernbaneoverganger

Fra midnatt natten mellom fredag 09.06 og 10.06 til midnatt natten mellom søndag 11.06 og mandag 12.06 skal Spordrift AS utføre sville, skinne og masseskifte samt legge inn en ny og mer moderne planovergangsløsning på planovergangene Nysted sør på Koppang stasjon.

Meråpent bibliotek

Nå kan alle som benytter seg av biblioteket sitt Meråpent tilbud igjen bruke det som normalt.

Kommunens økonomi

Stor-Elvdal kommune er i en krevende økonomisk situasjon som krever tiltak på kort sikt og på lang sikt.

Meråpent ute av drift

Stor-Elvdal hovedbibliotek opplever tekniske problemer med Meråpent.

Feiring av nasjonaldagen 17. mai

Program for dagen for Koppang sentrum og Nystu Trønnes. Serveringsstedene våre inviterer til 17.maifest med flotte menyer

Tiltaksplan for villrein i Rondane

Statsforvalteren i Innlandet starter opp med utarbeiding av tiltaksplaner for Rondane. Statsforvalteren og Stor-Elvdal kommune inviterer alle interesserte og berørte til å komme med innspill til tiltak som kan bedre forholdene for villrein i Rondane nord og Rondane sør villreinområder.

SMS-varsling fra Stor-Elvdal kommune

Stor-Elvdal kommune bytter leverandør av varslingssystem til Gemini Varsling. Med dette systemet kan vi raskt varsle de det gjelder ved behov, ut fra gateadresser. Gemini Varsling varsler via SMS, e-post og talemelding til fasttelefon.

Markering av frigjøringsdagen og den nasjonale veterandagen 8. mai i Stor-Elvdal

Norges frigjøringsdag og den nasjonale veterandagen vil bli markert fra Kirkenes i nord til Lindesnes i sør.

Dialogkonferansen - 25.04.2023

Dialogkonferanse med fokus på økonomi og fremtidige tiltak.