Ønsker du barnehageplass i Stor-Elvdal fra barnehageåret 2022/2023

I følge lov om barnehager er det samordnet opptak for private og kommunale barnehager. Søknader om plass i Koppang, Sollia og Stor-Elvdal Naturbarnehage sendes elektronisk.

Opptak av kommunestyremøtet 08.02.23

Opptak av kommunestyret 08.02.23 er lagt ut og kan sees her.

Ny frist for å søke kommunale kulturmidler

Søknadsfrist 20.02.2023. Her finner du lenke til søknadsskjema og oversikt over andre aktuelle tilskuddsmuligheter

Åse og Knut Erik har jobbet i «nordsjøturnus» i snart ett år. Slik har det vært

Siden 1. mars 2022 har Stor-Elvdal kommune kjørt alternativ turnus for fastlegene i kommunen. Nå har ordningen blitt evaluert.

Ny septikrenovatør

Stor-Elvdal kommune har inngått avtale med ny renovatør for septik. Fra 1.1.2023 er det Gudbrandsdal Miljø som skal tømme private avløpsanlegg i kommunen. Ruter og tømmeplaner for ordinære tømminger vil bli satt opp i løpet av våren, og anleggseiere vil bli varslet på SMS i forkant av tømmingen.

Nytt hentested for dine postsendinger

Fra og med 21.februar 2023 endres hentekontoret for utlevering av postsendinger fra Coop Prix Koppang (Koppang Post i Butikk) til Nærbutikken Trea.

Stor-Elvdal kommune fikk innvilget investeringstilskudd

Stor-Elvdal kommune har fått innvilget begge sine søknader om investeringstilskudd via Husbanken. Det gis tilsagn om inntil Kr. 20 975 000 øremerket oppgradering eksisterende sykehjem og inntil Kr. 30 222 000 øremerket nye omsorgsboliger.

Informasjon om arbeid med snøscooterled i Stor-Elvdal

I Stor-Elvdal kommune utarbeides snøscooterled som en del av arbeidet med ny kommuneplan. Dette er i henhold til vedtatt planprogram og politisk bestilling.

Stor-Elvdal utstyrssentral

Ski og annet fritidsutstyr til vinteraktiviteter er nå tilgjengelig for utlån.

Varsel om mindre endring av reguleringsplan for Tekna park

Stor-Elvdal kommune har mottatt søknad fra Nordstu AS v/Kim Arne Fjeld om endring av detaljreguleringsplanen for Tekna park. Søker ønsker at endringen behandles etter forenklet prosess (tidligere kalt mindre endring). Høringsfrist 23.02.2023