Nye statsborgere i Stor-Elvdal

Fra august i fjor til august i år har vi i Innlandet fått 1550 nye statsborgere, fra 88 forskjellige land og de er bosatt i 45 av Innlandets 46 kommuner. Stor-Elvdal fikk 3 nye statsborgere.

Brøyting strøing av kommunale veier

Snøen har lavet ned den siste tiden og mange har sikkert spørsmål og tilbakemeldinger rundt brøyting og strøing av kommunale veger. Her er en oversikt over organiseringen av vinterdriften.

Brukerrepresentant til styret i kommuneskogen

Styret i KF Stor-Elvdal kommuneskoger ønsker forslag på styremedlem og vara-styremedlem som skal velges blant brukere av kommuneskogen. Det er ønskelig med forslag på både kvinne og mann.

Voksenopplæringen på Koppang er fortsatt midlertidig stengt

Voksenopplæringen på Koppang er midlertidig stengt fra og med 21.8. på grunn av redusert kapasitet. Det er i den forbindelse opprettet et midlertidig samarbeid med Rendalen kommune som gir norskopplæring til elever med rett og plikt. Dette samarbeidet vil fortsette inntil kapasitetsutfordringen er løst.

Kulturnytt for november 2023

En oversikt over arrangementer og møteplasser i kommunen.

Historisk kveld på Evenstad

Det ble skrevet historie i det konstituerende kommunestyremøtet den 25. oktober. Linda Otnes Henriksen (Ap) ble valgt til den første kvinnelige ordføreren i Stor-Elvdal og Ane Eriksen Hamilton som varaordfører.

Tilkallingsvikarer Koppang barnehage

Koppang barnehage har behov for tilkallingsvikarer. I Koppang barnehage legger vi stor vekt på natur og uteliv, og er bevisste på at barna skal ha medvirkning i sin egen hverdag.  Vil du være vikar hos oss?

Nå kan du melde deg på etablererkurs

Brenner du for en idé og ønsker innspill på hvordan du kan utvikle den videre? Går du med tanker om å starte egen bedrift, men lurer på hvor du skal begynne? Har du bestemt deg for å satse og ønsker gode støttespillere på veien?Sør-Østerdal Næringshage og Klosser Innovasjon tilbyr kurs for deg som har lyst til å starte egen virksomhet.

Beredskapsdag i Koppang sentrum

Torsdag 02.11 12:00-17:00 inviterer Stor-Elvdal kommune, Bygdekvinnelaget, sivilforsvaret og nødetatene til beredskapsdag i Koppang sentrum.

Pop-up bibliotek

Biblioteket har alt besøkt Evenstad, voksenopplæringen og kafé Glopheim. Hvor går ferden videre?