Valg 2023 - Se valgprotokollen her

Her kan du lese valgprotokollen og se resultatet av kommunestyrevalget 2023 for Stor-Elvdal kommune.

Moratunet sykehjem søker frisør

Fra 01.11.23 har ikke Moratunet Sykehjem lenger frisør som kommer på sykehjemmet for ulik hårpleie.

Politikere i møte med foreldrenes arbeidsutvalg (FAU) om svømmeopplæring

Onsdag denne uka møtte politikerne engasjerte FAU-medlemmer hvor temaet var svømmeopplæring i skolene.

Åpen dag på brannstasjonen - 23. september

I forbindelse med brannvernuka inviterer Midt-Hedmark brann- og redningsvesen til åpen brannstasjon lørdag 23. september fra 11:00 til 14:00.

Tilskudd til forebyggende trafikksikkerhetsarbeid 2024

Innlandet fylkeskommune v/fylkets trafikksikkerhetsutvalg (FTU) bevilger tilskudd til forebyggende trafikksikkerhetsarbeid. Kommuner, organisasjoner, lag og foreninger kan søke om tilskudd. Tilskuddsordningen forutsetter nødvendige bevilgninger. Den totale tilskuddsrammen i 2023 var på kr. 875 000.

Eier du et verneverdig bygg eller kulturminne?

Nå kan du søke tilskudd til istandsetting. Kulturarv Hedmark er Fortidsminneforeningen og Sparebankstiftelsen Hedmarks tilskuddsordning for kulturarv i tidligere Hedmark fylke. Satsingen lanseres i 2023 og skal gå over tre år.

Høstferieaktiviteter i Trysil og Elverum

Er du mellom 13 og 18 år og har lite å finne på i høstferien? Nå har du sjansen til å bli med på rafting i Trysil eller LAN i Elverum.

Påvist harepest på Koppangskjølen

Det er påvist harepest på Koppangkjølen i Stor-Elvdal. Det er foreløpig påvist smitte på hare, ingen personer med smitte er registrert.

Entreprenør for helsehus og omsorgsboliger er på plass

Skanska Husfabrikken og Stor-Elvdal kommune har underskrevet kontrakt på totalenterprise for prosjekt omsorgsboliger og helsehus.

Oransje varsel om jord- og flomskred

Kommunen har mottatt varsel om mye nedbør i løpet av tirsdag 15.8. Nedbørsmengden burde i normale tilfeller ikke være særlig bekymringsfullt, men siden terrenget og vassdragene våre fortsatt er mettet med vann vil vi oppfordre til årvåkenhet rundt spesielt mindre bekker/elver og faren for jordras.