Koronavaksinering i Stor-Elvdal

I løpet av høsten kommer det en ny type korona vaksine som ser ut til å dekke de nye covid-variantene godt. Dato og tidspunkt for vaksinering vil bli annonsert i god tid.

Rent brukerutstyr

Smitteforebygging og skadereduserende tiltak er viktig for overdosestategien i Norge. Vi håper at vi sammen kan bidra slik at alle som bruker rusmidler er oppmerksomme på viktigheten av å bruke rent utstyr.

Høsten er tid for både aktivitet og planlegging

Innlandet fylke har lansert nettstedet Kulturnett der alle kan legge inn egne arrangementer, få gode ideer fra andre – og ikke minst holde oversikt over aktuelle tilskudd og frister til egne prosjekter.

Fylkesveg 2188 Stai bru stenges i 10 uker

Stai bru over Glomma i Stor-Elvdal blir stengt fra mandag 18. september til slutten av november.

Valg 2023 - Se valgprotokollen her

Her kan du lese valgprotokollen og se resultatet av kommunestyrevalget 2023 for Stor-Elvdal kommune.

Moratunet sykehjem søker frisør

Fra 01.11.23 har ikke Moratunet Sykehjem lenger frisør som kommer på sykehjemmet for ulik hårpleie.

Politikere i møte med foreldrenes arbeidsutvalg (FAU) om svømmeopplæring

Onsdag denne uka møtte politikerne engasjerte FAU-medlemmer hvor temaet var svømmeopplæring i skolene.

Åpen dag på brannstasjonen - 23. september

I forbindelse med brannvernuka inviterer Midt-Hedmark brann- og redningsvesen til åpen brannstasjon lørdag 23. september fra 11:00 til 14:00.

Tilskudd til forebyggende trafikksikkerhetsarbeid 2024

Innlandet fylkeskommune v/fylkets trafikksikkerhetsutvalg (FTU) bevilger tilskudd til forebyggende trafikksikkerhetsarbeid. Kommuner, organisasjoner, lag og foreninger kan søke om tilskudd. Tilskuddsordningen forutsetter nødvendige bevilgninger. Den totale tilskuddsrammen i 2023 var på kr. 875 000.

Eier du et verneverdig bygg eller kulturminne?

Nå kan du søke tilskudd til istandsetting. Kulturarv Hedmark er Fortidsminneforeningen og Sparebankstiftelsen Hedmarks tilskuddsordning for kulturarv i tidligere Hedmark fylke. Satsingen lanseres i 2023 og skal gå over tre år.