Test av nødvarsel på mobil 14.juni

Onsdag 14. juni klokken 12 testes Nødvarsel på mobil og tyfonene (Sivilforsvarets varslingsanlegg) over hele Norge i en felles nasjonal varslingsprøve. Det vil bli en skarp lyd på mobiltelefonen under testen.

Låtskriverkurs

Ungdom mellom 13 og 18 år kan melde seg på låtskriverkurs i Åmot.

Stor skogbrannfare

Tørke medfører betydelig økt fare for brann i skog og annen utmark. Derfor er det et forbud mot bruk av åpen ild i hele landet i sommerhalvåret i skogen, på fjellet, på stranden, og ved naturområder som ikke er innmark.

Birkebeinerveien åpner fredag 16. juni

Birkebeinervegen åpner fredag 16.06 kl. 08:00.

Kulturnytt for sommeren 2023

En oversikt over arrangementer og møteplasser i kommunen.

Slik hjelper du barn når foreldrene drikker for mye

Nesten 1 av 10 barn opplever at mamma eller pappa drikker for mye alkohol. Her er rådene om hva du kan gjøre når du ser barn som sliter.

Vandring på Koppangsøyene med fokus på biologisk mangfold – 21. juni 2023

Statsforvalteren i Innlandet arrangerer sammen med stiftelsen Biofokus og Stor-Elvdal kommune en biologisk vandring gjennom deler av kulturlandskapet på Koppangsøyene.

Nå kan du søke øving og treningstider i Storstua

Søknadsskjemaene er åpne for søknader om øving og treningstid i Storstua sesongen 2023/2024. Søknadsfrist 15. juli.

Frivillige organisasjoner kan nå søke om momskompensasjon på varer og tjenester

Lotteri- og stiftelsestilsynet skal fordele i overkant av 2 milliarder kroner i momskompensasjon til frivillige lag og organisasjoner i 2023. Denne ordningen skal fremme frivillig aktivitet gjennom å kompensere for kostnader som frivillige organisasjoner har hatt til merverdiavgift ved kjøp av varer og tjenester.

Gladnyhet til barn og unge i Stor-Elvdal!

Det blir mye å glede seg til i sommer med full pott fra Gjensidigestiftelsen på vår søknad med tittelen «Aktiv og glad sommer i Stor-Elvdal».