Endring av reguleringsplanen for Rv. 3 Evenstad bru – Imsroa syd

Endring av reguleringsplanen for Rv. 3 Evenstad bru – Imsroa syd ble behandlet i Stor-Elvdal kommunestyre, 21.06. 2023, sak 2023/29, med følgende enstemmig vedtak: Med hjemmel i plan- og bygningsloven § 12-12 vedtas endring av reguleringsplan for Rv. 3 Evenstad bru – Imsroa syd planide 20200100.

Åpning av bjørnehi i Stor-Elvdal folkebibliotek

Lokalet fylte seg opp da biblioteket inviterte til innflytningsfest for å innvie det nye bjørnehiet!

Septikrenovasjon 2023

Det nærmer seg slamtømming for private avløpsanlegg. Ordinære tømminger skjer etter oppsatt rute og du trenger ikke bestille dette. Septikrenovatøren Gudbrandsdal Miljø starter opp første uka i juli og de begynner lengst sør i kommunen og fortsetter nordover.

Stor-Elvdal kommune selger tjenestebiler

Hvem er årets ildsjel?

Nå kan du sende inn ditt forslag for årets ildsjel!

Vellykket hybelkurs for 10.trinn ved Stor-Elvdal ungdomsskole

Dagens 10 trinns elever er fra neste høst spredd over landet med sine studievalg, og de fleste flytter ut på hybel.  Derfor har skolehelsetjenesten ved helsesykepleier Hege Katrine, organisert hybelkurs for dem. Dette har vært et samarbeid med flere. De som har deltatt er kommunefysioterapeut Jarle, turnusfysioterapeut Magnus, Bjørn fra politiet og helsesykepleier Eli. Tusen takk for hjelp og at dere kunne stille opp og bidra til hybelkurs, for å ruste 10 trinn til hybeltilværelsen.

Restriksjoner for hagevanning 2023

Det innføres restriksjoner på vanning med spreder i Stor-Elvdal kommune fra dags dato til 31. august.  Vanningsrestriksjonene gjelder for alle kommunale vannverk  - Koppang, Atna, Evenstad og Steinvik.

Test av nødvarsel på mobil 14.juni

Onsdag 14. juni klokken 12 testes Nødvarsel på mobil og tyfonene (Sivilforsvarets varslingsanlegg) over hele Norge i en felles nasjonal varslingsprøve. Det vil bli en skarp lyd på mobiltelefonen under testen.

Låtskriverkurs

Ungdom mellom 13 og 18 år kan melde seg på låtskriverkurs i Åmot.

Stor skogbrannfare

Tørke medfører betydelig økt fare for brann i skog og annen utmark. Derfor er det et forbud mot bruk av åpen ild i hele landet i sommerhalvåret i skogen, på fjellet, på stranden, og ved naturområder som ikke er innmark.